Головна Центри Про метод Монтессорі Питання та відповіді Контакти

Середовище Монтессорі

Середовище

На думку М. Монтессорі, середовище, в якому виховують дітей, повинно спонукати учнів до діяльності, підтримувати їх у навчально-виховному процесі. Повноцінний психічний і фізичний розвиток можливий лише за умов, оптимальних для її розвитку, самореалізації та самовдосконалення, за умови наявності права вибору у дитини. Таке середовище має чітку логіку побудови:

Сенсорний розвиток

Сенсорний розвиток

Зона сенсорного розвитку — дає дитині можливість використовувати свої відчуття при вивченні навколишнього світу. За допомогою матеріалів для розвитку слуху, зору, нюху, дотику, смаку дитина вчиться розрізняти висоту, довжину, вагу, колір, шум, запах, форму різних предметів, розвиває мускульну пам’ять тощо. Це сприятиме розвиткові периферійної нервової системи, що прискорюватиме розвиток центральної нервової системи — мозку.

Мовний розвиток

Мовний розвиток

У граматичній зоні розміщені матеріали для навчання читання, основам граматики та розвитку мовлення: літери з шорсткого паперу, руховий алфавіт та інші. Тут дитина має можливість розширити свій словниковий запас, вивчати букви, навчиться складати слова, читати, розвивати уяву, мислення.

Життєва практика

Життєва практика

Вправи життєвої практики мають особливе значення для дітей, віком від 2 до 4 років. Розділ практичне життя є базовим в Монтессорі освіті. В цій зоні малюки навчаються мити посуд, користуватися кухонним приладдям, готувати прості страви, прибирати, одягатися, сортувати, пересипати,переливати та змішувати. Ці навички необхідні для того, щоб не залежати від дорослих у щоденних побутових справах. Це зміцнює впевненість дитини в собі.

Космічне виховання

Космічне виховання

У космічній зоні знаходяться дидактичні матеріали з географії, геології, зоології, історії, астрономії, за допомогою яких у дітей формуються уявлення про світ та місце людини в ньому.

Математика

Математика

Вивчення математики проходить в природ У математичній зоні розміщені матеріали та дидактичні ігри для ознайомлення з числами від 0 до 10, матеріали для введення в десяткову систему числення. Тут дітина знайомиться з основними арифметичними діями, рахунком у межах 1000, вивчає таблиці додавання, віднімання, множення та ділення. Навчання математиці проходить природно. Розвиваючи процеси мислення, дитина вчиться систематизувати та впорядковувати предмети. Наша мета – дисциплінувати для активності, для роботи, для добра, а не для пасивної слухняності.

М. Монтессорi